1. گلفروشی آنلاین
  2. فروش نهال
  3. 8 گل آپارتمانی زیبا؛ بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

8 گل آپارتمانی زیبا؛ بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

4 دیدگاه
  • برای کسانی که باغبانی و زندگی با گل و گیاه را دوست دارند در یک آپارتمان یا فضای کوچک، می‌تواند جالب باشد.

    اگرچه در این محیط‌ها امکان نگه‌داری از گیاهان بسیار بزرگ و همچنین آفتاب دوست وجود ندارد، اما خوشبختانه گل‌هایی هستند که برای فضای کوچک بسیار مناسب خواهند بود.

     

    گل آپارتمانی همیشه سبز

     

    برای انتخاب گل ‌های آپارتمانی مقاوم باید به میزان نور، رطوبت و آبیاری آن بسیار دقت کنید. به‌همین منظور در این مطلب از سایت سرو طلایی ما به معرفی 8 گل آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز که در دسته‌ی گل های آپارتمانی با ماندگاری بالا قرار دارند، خواهیم پرداخت، همچنین قبلا در مورد 10 گل آپارتمانی با برگهای رنگی را بررسی کردیم

    1) گل قاشقی Radiator plant

    گل قاشقی

    گل قاشقی یا پیرومیا از اقوام نه‌چندان دور گیاهی است که به‌عنوان فلفل سیاه در آشپزخانه کاربرد دارد. این گل گرمادوست که بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است، دارای برگ‌هایی گرد و قلب مانند با رنگ سبز روشن است. هرچند که احتمال دارد برگ‌ گل قاشقی راه‌راه‌، لکه‌دار و طرح‌دار نیز باشد.

    به‌دلیل نگه‌داری و پرورش آسان گل قاشقی در منزل این گل در دسته گل ‌های آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد. نور متوسط و غیرمستقیم برای گل قاشقی کافی است. با این‌حال این گل در محیط‌های بدون نور یا نورهای مصنوعی نیز سازگاری خوبی دارد.


    همچنین ببینید: خرید گل کاملیا

    همچنین ببینید: آبیاری گلدان در مسافرت


     

    بهترین زمان برای آبیاری گل قاشقی، زمانی است که خاک به‌طور کامل خشک شده باشد. همچنین برای حفظ رطوبت گل هفته‌ای دو بار در تابستان و یک‌بار در زمستان غبارپاشی انجام گیرد.

    تکثیر گل قاشقی به سه‌روش روش کاشت بذر، قلمه‌زنی برگ و شاخته انجام می‌گیرد.

     

    2) گل سانسوریا Sansevieria plant

    گل سانسوریا

    گل سانسوریا را به‌جرأت می‌توان در بین گل ‌های آپارتمانی مقاوم قرار دارد. این گل که با نام‌های زبان مادر شوهر، شمشیری و ماری Snake Plant شناخته می‌شود، از عمر بالایی برخوردار است.

    با این‌که گل سانسوریا در برابر نور کم مقاوم است اما بهترین مکان برای قرار دادن آن نزدیک پنجره و نورغیرمستقیم است.

    بهترین زمان برای آبیاری گل سانسوریا زمانی است که خاک کاملاً خشک شده باشد، با این‌که این گل از مقاومت بالایی در برابر خشکی برخوردار است اما خشکی زیاد باعث چروک شدن برگ‌های آن می‌شود. همچنین این گل نیازی به رطوبت‌دهی اضافه ندارد و با فضای معمولی و عادی آپارتمان سازگار خواهد بود.

     

    برای تکثیر گل سانسوریا که به گل نامیرا نیز معروف است، می‌توانید از روش تقسیم ساقه‌های زیرزمینی و جدا کردن پاجوش گیاه مادر و قلمه زدن برگ استفاده کنید.

    3) گل کوردیلین Cordyline fruticosa

    گل کوردلین

    گل کوردیلین که با نام‌های Ti plant، Palm lily، اژدهای آتشین، پالم، کردیلین و کوردلینا نیز شناخته می‌شود را می‌توان در بین زیباترین گل های آپارتمانی قرار داد. گل کوردیلین یک گل همیشه سبز و از خانواده Asparagaceae (سوسن‌) است که با برگ‌های ضخیم، درشت و به رنگ سبز تیره با حاشیه قرمز و ارغوانی قابل شناسایی است.


    همچنین ببینید: خرید درخت فوتونیا

    همچنین ببینید: طراحی باغ وبلا


     

    گل کوردیلین با این‌که جزو گل‌های نور دوست است اما احتیاجی به نور مستقیم خورشید ندارد. با این‌حال بهتر است برای جلوگیری از کمرنگ‌ شدن برگ‌های گل، آن را نزدیک پنجره یا روزی چند ساعت در بالکن قرار دهید.

    آبیاری گل کوردیلین مانند دیگر گل های آپارتمانی با ماندگاری بالا، باید در زمان خشک شدن خاک گلدان انجام شود.

     

    این گل در فضای مرطوب رشد بهتری خواهد داشت به‌همین خاطر در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هفته‌ای یک‌بار غبارپاشی انجام شود. تکثیر کوردیلین به سه روش پاجوش گیاه مادر، قلمه زدن ساقه و کاشت بذر انجام می‌شود.

    4) گل سرخس Ferns plant

    گل سرخس

     

    گل سرخس را علاوه بر این‌که می‌توان در دسته‌ی بهترین گل های آپارتمانی قرار می‌گیرد، دارای یک مزیت بسیار عالی است. این گل در سال 1989، طبق مطالعات ناسا به‌عنوان گیاهی با خاصیت حذف آلاینده‌های مضر، ترکیبات آلی فرار و فرمالدئید شناخته شد.

    به‌همین خاطر علاوه بر این‌که گل سرخس را به‌عنوان یکی از گل ‌های آپارتمانی مقاوم انتخاب می‌کنید، باعث تصفیه هوای خانه نیز خواهید شد.گل سرخس که با نام سرخس بوستون یا شمشیر نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی روی زمین با برگ‌های باریک و تیز است.

    گل سرخس باید به‌طور مرتب آبیاری شود تا خاک همیشه مرطوب باقی بماند، اما سعی کنید زیاد از حد این کار را انجام ندهید، زیرا باعث زرد شدن برگ‌های آن خواهید شد. معمولاً هفته‌ای دوبار آبیاری برای این گل کافی است. همچنین برای حفظ رطوبت گل می‌توانید یک ظرف آب در کنار آن قرار دهید یا روزانه آب را به‌طور غیرمستقیم در اطراف آن اسپری کنید.

    گل سرخس با این‌که نوردوست است اما به نور شدید و مستقیم خورشید نیازی نخواهد داشت. معمولاً نور فیلتر شده و غیرمستقیم برای این گل کافی خواهد بود.

     

    روش‌ تکثیر گل سرخس بسیار راحت است و معمولاً در هنگام تعویض خاک می‌توان ریشه آن را تقسیم و در گلدانی دیگر کاشت.

    5) گل شفلرا Schefflera plant

    گل شفلرا

    گل شفلرا بومی تایوان و پسرعمومی کوچک Schefflera Amate است. اما نکته‌ای که باعث می‌شود تا این گل تبدیل به یکی از گل ‌های آپارتمانی مقاوم شود، تحمل بالا آن در برابر نور و آب است. با این‌که گل شفلرا در مقابل نور غیرمستقیم و کم مقاومت بالایی دارد، بهتر است برای شادابی گیاه هفته‌ای یک‌بار آن را در یک محیط پرنور قرار دهید.

    آبیاری گل شفلرا باید در زمانی که خاک کاملاً خشک شده است انجام گیرد، این گیاه مقاومت بسیاری بالایی در برابر کم‌آبی دارد اما آبیاری زیاد را نمی‌تواند تحمل کند و باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. همچنین برای حفظ رطوبت گل بهتر است یک ظرف آب در کنار آن قرار دهید یا هفته‌ای دوبار آب را به‌صورت غیرمستقیم در اطراف آن اسپری کنید.

    گل شفلرا را می‌‌توانید از طریق قلمه‌زنی، پاجوش گیاه مادر (خوابانیدن ساقه)، خوابانیدن هوایی (برش ساقه‌های جوان گیاه) و کاشت دانه تکثیر کنید.

    6) گل پاپیتال Hedera canariensis

    گل پاپیتال عشقه

    گل پاپیتال که با نام عَشَقه نیز شناخته می‌شود نوعی پیچک الجزایری با برگ‌های بزرگ و همیشه سبز است. این گل که جزو دسته رونده‌ها قرار دارد می‌تواند بین 8 الی 10 سانتی‌متر رشد کند. با این‌که نگه‌داری از گل پاپیتال بسیار آسان است اما به‌دلیل رونده بودن باید به‌طور مرتب هرس شود.


    همچنین ببینید: خرید گل ختمی


     

    گل پاپیتال بیشتر مناسب فضای باز است با این‌حال این گل را می‌توان به عنوان گیاه آپارتمانی نیز استفاده کرد اما باید در محیطی که نورگیری عالی و غیرمستقیم دارد، قرار گیرد. نرسیدن نور کافی باعث ریزش برگ‌های گل خواهد شد.

     

    آبیاری گل پاپیتال به سن آن بسیار بستگی دارد، زیرا گل‌های جوان خاک مرطوب را می‌پسندند اما گل‌های مسن در برابر خشکی و کم‌آبی مقاوم هستند.

    به‌همین خاطر باتوجه به سن گیاه بهتر است زمان آبیاری بعد از هر بار خشک شدن سطح خاک انجام گیرد. رایج‌ترین روش تکثیر گل پاپیتال قلمه‌زنی ساقه است که در فصل بهار یا تابستان انجام می‌شود.

    7) گل کروتون Crotons Plant

    گل کروتون

    کروتون یک گل خانگی و بومی جنگل‌های گرمسیری جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. با این‌که کروتون در بین گل ‌های آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد، اما نگه‌داری از آن کمی سخت خواهد بود. میزان نوری که گل کروتون در طول روز دریافت می‌کند، در رنگ‌ برگ‌ها تأثیرگذار است. با این‌حال این گل نور غیرمستقیم خورشید و یا نور مصنوعی را بیشتر ترجیح می‌دهد.

     

    گل کروتون به‌شدت رطوبت دوست است به‌ویژه در فصل تابستان. بنابراین بهتر است در روزهای گرم دو بار و در روزهای سرد سال یک بار آب را در اطراف آن به‌طور غیرمستقیم اسپری کنید. همچنین آبیاری گل کروتون باید زمانی که خاک از رطوبت نسبی برخوردار است انجام گیرد.

    تکثیر گیاه کروتون در فصل زمستان و به دو روش انجام می‌شود. یکی روش قلمه‌زنی شاخه‌های جوان و دیگری قلمه زنی ساقه در آب است.


    همچنین ببینید: خرید انواع گل رز


    8) گل فیکوس Rubber Plant

    گل فیکوس

    گل فیکوس یک گل زینتی از خانواده Ficus است که در محیط طبیعی خود یعنی جنوب شرقی آسیا تا بیش از 30 متر رشد می‌کند. گل فیکوس یا الاستیکا که به درخت یا گیاه لاستیکی نیز شناخته می‌شود با این‌که در دسته گل ‌های آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد روش نگه‌داری بسیار آسانی دارد.

    گل فیکوس در فضای کم نور می‌تواند رشد کند اما رشد آن نسبت به گلی که در برابر نور قرار گرفته بسیار کندتر خواهد بود. بنابراین بهتر است که گل را در یک مکانی با نور متوسط و غیرمستقیم قرار دهید.

     

     


    آبیاری گل فیکوس باید در زمان خشک شدن کاملاً خاک انجام گیرد و برای تأمین رطوبت آن بهتر است یک کاسه آب در کنار آن قرار دهید یا آب را به‌طور غیرمستقیم هفته‌ای دوبار اسپری کنید. بهترین روش برای تکثیر گل فیکوس قلمه زدن در اواخر بهار یا تابستان است.

     

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال درگیلان  و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    سایر دسته بندی ها:

     نگهداری از گل های آپارتمانی

     منبع: سایت سرو طلایی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶۶ رای
    4.2/5 (5 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست