1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. خرید شمشاد طلایی؛ قیمت شمشاد طلایی نایلکسی و بزرگ
انواع شمشاد

خرید شمشاد طلایی؛ قیمت شمشاد طلایی نایلکسی و بزرگ

بدون دیدگاه
  • شمشاد که با نام علمی Buxus در دنیا شناخته می‌شود، گیاهی جمع‌وجور و همیشه سبز با برگ‎‌های متنوع در رنگ‌های سبز و طلایی است. این گیاه کوچک یک گزینه عالی برای استفاده در طول سال در باغ، باغچه، حیاط و حتی آپارتمان است.

    معمولاً برگ‌های شمشاد در زمستان و بهار برجسته و به رنگ سبز تیره هستند اما در تابستان و پاییز برگ‌های ترکیبی از رنگ‌های زرد و سبز را به‌خود می‌گیرند. شمشاد یک گیاه بوته‌ای است که تقریباً با هر شرایطی مانند مقدار آفتاب، نوع خاک، تحمل سرما و… سازگار است.

    در ویدئو زیر مهندس همتی در مورد انواع شمشاد و روش تکثیر آن صحبت میکند

    انواع شمشاد

    گیاه بوته‌ای شمشاد از تنوع گسترده‌ای برخوردار است، که براساس منطقه رویش آن، تقریباً نزدیک به 176 گونه شمشاد در دنیا وجود دارد. در ایران استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان، مازندران و گرگان به‌عنوان مهد پرورش و نگه‌داری انواع شمشادهای آپارتمانی و فضای باز شناخته می‌شوند. از رایج‌ترین انواع شمشاد در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    عکس انواع شمشاد

    1- شمشاد طلایی؛

    شمشاد طلایی که با نام انگلیسی Variegated euonymus japonicus شناخته می‌شود، یکی از گونه‌های بسیار مقاوم گیاه شمشاد است که در سردترین دما و خشک‌ترین خاک به‌خوبی دوام می‌آورد.

    نام‌گذاری شمشاد طلایی به‌دلیل رشد برگ‌ها و تغییر رنگ‌ آن‌ها است. برگ این گیاه در ابتدا سبز و با گذشت زمان برگ‌ها روشن و ترکیبی از رنگ زرد و نقره‌ای را در برگ ایجاد می‌کنند. شمشاد طلایی نیز مانند دیگر گونه‌های خانواده خود در بهار شکوفه می‌دهد و در پاییز شکوفه‌ها تبدیل به میوه‌ی نارنجی رنگ غیرخوراکی و سمی می‌شود.

    2- شمشاد نعنایی پیوندی؛

    ششماد نعنایی که با نام انگلیسی Boxleaf Euonymus شناخته می‌شود، حالت درختچه مانند داشته و معمولاً ارتفاع آن بین 30 تا 60 سانتی‌متر می‌رسد. شمشاد نعنایی در انواع طلایی، پیوندی و ابلق وجود دارد. شمشاد نعنایی پیوندی نسبت به دیگر گونه‌ها از ظرافت بیشتری برخوردار است و معمولاً محیط با دمای معتدل با آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد.


    همچنین ببینید: خرید درخت افرا


     

    برای تکثیر و پرورش شمشاد نعنایی که برگ‌های کشیده، کوچک و تیره رنگ دارد باید از روش قلمه‌گیری شاخه‌های دوساله استفاده کنید. با این‌حال برای تکثیر شمشاد پیوندی بسیار مهم است که با متخصصین این حوزه مشورت داشته باشید، و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

    3- شمشاد ژاپنی؛ شمشاد ژاپنی که به انگلیسی با نام  Aucuba Japonica یا Japanese laurel شناخته می‌شود، از نوع مقاوم، سازگار و خونسرد است، زیرا رشد آن بسیار آرام و تقریباً در هر سال 10 سانتی‌متر رشد می‌کند.

    شمشاد ژاپنی دارای برگ‌های سبز است که در فصل بهار و تابستان شکوفه‌های بنفش می‌دهد و با تغییر فصل شکوفه‌ها تبدیل به میوه‌های سیاه غیرخوراکی می‌شوند.

    شمشاد نعنایی ابلق

    روش نگهداری و  گیاه شمشاد

    – آبیاری؛ آبیاری شمشاد باید به‌صورت منظم انجام گیرد و هرگز خاک گیاه نباید خشک باشد.

    – نور؛ شمشاد با هرگونه نور و دمای سازگار است، اما این گیاه هوای آفتابی را بیشتر ترجیح می‌دهد.

    – دما؛ معمولاً براساس شرایط اقلیمی و ساختار انواع شمشاد، دما و نور آن متفاوت خواهد بود. با این‌حال دمای خنک بهترین گزینه برای پرورش و رشد این گیاه است

    – خاک؛ با این‌که شمشاد با هرگونه خاکی سازگاری دارد اما در خاک قلیایی زهکشی شده بهتر رشد می‌کند.

    – کوددهی؛ معمولاً بهترین زمان برای کوددهی شمشاد، در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور و به میزان 5 گرم کود در لیتر است.

    – هَرس؛ بهترین زمان برای هرس کردن گیاه شمشاد پاییز و بهار است. بهتر است برای رشد و تراکم گیاه به‌طور مرتب بوته را تا سه سال متوالی هرس کنید.

    – کاشت؛ گیاه شمشاد را به‌راحتی می‌توانید در فضای آپارتمان یا حیاط بکارید. اما بهتر است که برای کاشت این گیاه پرنورترین قسمت را در نظر گرفته و حتماً قبل از کاشت خاک گیاه مخلوطی از خاک برگ و کودهای گیاهی باشد.

    – تکثیر: بهترین زمان برای تکثیر شمشاد، اواسط بهار تا اوایل تابستان است. روش تکثیر این گیاه به دو روش کاشت بذر و قلمه زدن انجام می‌شود که معمولاً قلمه زدن مناسب است.


    همچنین بخوانید : خرید گل گاردنیا


    علت خشک شدن شمشاد

    گیاه شمشاد نیز مانند دیگر گیاهان در معرض بیماری و آفات قرار می‌گیرد که باعث خشک شدن و حتی نابودی گیاه خواهد شد.

    از جمله بیماری‌هایی که باعث خرابی و خشکی شمشاد می‌شود می‌توان به بیماری بلایت یا آتشک اشاره که عامل آن نوعی قارچ است. زمانی که این قارچ در خاک و لاشه برگ زنده بماند از طریق روزنه‌های برگ وارد درخت شده و به‌تدریج باعث خشک شدن کامل می‌شود، به‌همین خاطر نام دیگر این بیماری سوختگی شمشاد است.

    صحبت مهندس همتی در مورد شمشاد ورنیا

    قیمت شمشاد طلایی سطل 3 و 7

    گیاه شمشاد کاربرد گسترده‌ای از تزئین محیط گرفته تا خاصیت درمانی. همچنین به‌دلیل شرایط نگه‌داری تقریباً راحت افراد زیادی برای خرید شمشاد و تکثیر آن اقدام می‌کنند. قیمت بذر و بوته شمشاد براساس نوع، سایز و مقدار نیاز خریدار متفاوت است، برای این‌که بتوانید قیمت نهایی را براساس شرایط‌تان به‌دست بیاورید می‌توانید با مشاوران متخصص تولیدی گل و گیاه سرو طلایی تماس بگیرید.

    خرید شمشاد طلایی و شمشاد ورنیا

    تولیدی گل و گیاه سرو طلایی، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوشنام در گیلان است که نهال انواع شمشاد را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران می‌گذارد.

    به‌خاطر داشته باشید که خرید از این مجموعه نه‌تنها تضمین‌کننده کیفیت است، بلکه در کلیه مراحل پرورش، نگه‌داری و تکثیر شمشاد با هرگونه مشکلی برخورد کنید، مشاورین با تجربه تولیدی گل و گیاه سرو طلایی همراه‌تان خواهند بود.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    سوالات متداول:

    چند نوع شمشاد ورنیا داریم و ایا ورنیا حالت رونده دارد؟

    دو نوع ،ورنیا طلایی و نقره ای ، که هردو حالت رونده دارند.

     چگونه شمشاد ورنیا را به حالت ایستاده در اوریم؟

    اگر ورنیا را روی شمشاد سبز پیوند بزنیم و بعد از پیوند انرا مرتب هرس کنیم می توانیم انرا بحالت ایستاده در اوریم

    آفات و بیماری های شمشاد طلایی چیست؟

    شمشاد طلایی نسبت به برخی آفات و بیماری ها حساس است، از جمله:

    • شته ها: شته ها حشرات کوچک و مکنده هستند که می توانند باعث زرد شدن و ریزش برگ ها شوند. برای کنترل شته ها، می توانید از سموم دفع آفات حشره کش استفاده کنید.
    • کنه های عنکبوتی: کنه های عنکبوتی حشرات کوچک و مکنده هستند که می توانند باعث زرد شدن و ریزش برگ ها شوند. برای کنترل کنه های عنکبوتی، می توانید از سموم دفع آفات کنه کش استفاده کنید.
    • بیماری های قارچی: بیماری های قارچی می توانند باعث زرد شدن، ریزش برگ ها و مرگ گیاه شوند. برای کنترل بیماری های قارچی، می توانید از سموم دفع آفات قارچ کش استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای
    5/5 (1 Review)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست