1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. فروش نهال لیمو سنگی (لیمو ترش)؛کاشت و تکثیر
خرد لیمو سنگی

فروش نهال لیمو سنگی (لیمو ترش)؛کاشت و تکثیر

بدون دیدگاه
  • لیمو مانند پرتقال در دسته‌ی مرکبات دارای انواع مختلفی است. یکی از این گونه لیمو سنگی است که بیشتر در کشورهای آسیایی رشد می‌کند.

    اگرچه هر دو از یک خانواده هستند اما لیمو سنگی بیضی شکل و برعکس لیمو گرد رنگ آن زرد است. طعم لیمو سنگی نیز نسبت به لیمو معمولی شیرین‌تر بوده به‌همین خاطر برای تهیه شربت به‌ویژه لیموناد و موهیتو از لیمو سنگی استفاده می‌شود.

    گیاهان مرکبات معمولاً به‌صورت درخت یا درختچه‌های همیشه سبز با برگ‌های بیضی شکل و براق مشخص می‌شوند. برخی از گونه‌های این خانواده دارای خار هستند. بسیاری از مرکبات دارای گل‌های سفید با پنج گلبرگ معطر هستند.

    توضیحات مهندس همتی در مورد لیمو سنگی

     

    مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که از سیستم ایمنی بدن مراقبت می‌کنند. همچنین میوه‌های خانواده مرکبات سرشار از مواد مغذی دیگر مانند آنتی‌اکسیدان هستند که مصرف آن‌ها برای سلامتی بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن برنامه‌ی غذایی غنی از مرکبات به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

    گیاه مرکبات می‌توانند یک آپارتمان را تبدیل به یک فضای دلنشین سازند و با مراقبت نسبتاً آسانی که دارند، تبدیل به منبعی برای درآمد و فروش عمده مرکبات شوند. تا زمانی‌که عوامل اساسی نگه‌داری و پرورش نهال مرکبات را رعایت کنید، می‌توانید از رنگ، رایحه و میوه این گیاه لذت ببرید. 


    همچنین ببینید: خرید نهال کیوی


    روش نگهداری نهال لیمو سنگی ( لیمو ترش)

    – خاک؛ مانند اکثر مرکبات خاک زهکشی شده و مرطوب برای کاشت نهال لیمو سنگی مناسب است.

    – دما؛ لیمو سنگی تحمل سرما را ندارد بنابراین بهترین دما برای نهال لیمو سنگی بین 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد است.

    – نوردهی؛ نهال لیمو سنگی به‌شدت به آفتاب و نور مستقیم خورشید علاقه دارد. بنابراین حداقل باید بین 6 تا 8 ساعت در معرض آفتاب قرار گیرد.

    – آبیاری؛ نهال لیمو سنگی بعد از کاشته شدن نیاز به آبیاری منظم دارد. در ماه‌اول اول هفته‌ای دو تا سه بار و بعد از هر 10 روز یک‌بار درخت را آب بدهید.

    – فصل کاشت؛ بهترین زمان برای کاشت نهال لیمو سنگی در مناطق گرم پاییز و مدر ناطق سرد بهار است.

    – نحوه‌ی کاشت؛ کاشت نهال لیمو سنگی بسیار راحت است. یک گودال به عمق ریشه درخت حفر کنید و پس از قرار دادن نهال در داخل خاک آن را پٌر و سپس آبیاری کنید.

    – فصل هرس؛ درخت لیمو سنگی نیاز به هرس ندارد مگر این‌که شاخه‌های زائد و مرده در آن زیاد شود. بهترین زمان برای هرس بعد از میوه‌دهی و قبل از شکوفه زدن گیاه است.

    – تکثیر؛ تکثیر لیموترش سنگی به دو روش کاشت بذر و قلمه‌ زدن انجام می‌شود. روش قلمه‌زنی حتماً باید از درختان پربار و بالغ انجام گیرد.

    – بیماری و آفات؛ نهال لیمو سنگی در برابر آفات و بیماری‌های مقاوم است اما آبیاری زیاد باعث خفگی و پوسیدگی ریشه می‌شود. همچنین سرما و دمای زیر 5 درجه سانتی‌گراد باعث آسیب دیدن درخت خواهد شد.

    خرید نهال لیمو سنگی

    فروش نهال  لیمو سنگی  در گیلان و شمال

    در پرورش و کاشت نهال مرکبات اگرچه تلاش و مراقبت‌های شما تأثیرگذار است اما سالم و با کیفیت بودن نهال اولیه نیز به‌شدت اهمیت دارد. به‌همین خاطر بسیار مهم خواهد بود که نهال مرکبات را از یک تولیدکننده مطمئن، با تجربه و منصف خریداری کنید.

    نهالستان گل و گیاه سرو طلایی، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوشنام در گیلان است که انواع نهال مرکبات را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران می‌گذارد.

    به‌خاطر داشته باشید که خرید از این مجموعه نه‌تنها تضمین‌کننده کیفیت است، بلکه در کلیه مراحل پرورش، نگه‌داری و تکثیر  با هرگونه مشکلی برخورد کنید، مشاورین با تجربه  این مجموعه در کنارتان خواهند بود.

     

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان  و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    سوالات متداول

    چند نوع لیمو ترش وجود دارد؟

    سه نوع لیمو ترش وجود دارد، لیمو امانی یا لیمو شیراز، لیمو لایمکویت یا لیمو چهار فصل، لیمو سنگی

    منظور از لیمو سنگی چیست؟

     نوعی لیمو ترش است که میوه اش از بقیه لیمو ها بزرگتر است

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    2/5 (1 Review)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست