1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. فروش نهال پرتقال تو سرخ (خونی) + روش نگهداری
نهال پرتقال تو سرخ

فروش نهال پرتقال تو سرخ (خونی) + روش نگهداری

بدون دیدگاه
  • پرتقال تو سرخ یا اصطلاحاً خونی نوعی از مرکبات با میوه‌ای شیرین و قرمز رنگ است. نهال پرتقال خونی دارای برگ‌های براق و سبز رنگ همراه با گل‌های معطر سفید و صورتی است. ارتفاع این درخت معمولاً بین 6 تا 9 متر با پهنای 5/4 تا 6 متر است.

    در بهار شکوفه‌های رنگارنگ جای خود را به میوه‌ می‌دهند. میوه‌ پرتقال توسرخ بین 5 تا 7 سانتی‌متر، با رنگ قرمز و دارای مزه‌ای بین شیرین و ترش است. رنگ قرمز میوه‌ها در دمای پایین و هوای سرد ایجاد می‌شود که تحت تأثیر درجه حرارت در پاییز و زمستان رخ می‌دهد.

    خرید نهال پرتقال

    نگهداری و پرورش پرتقال تو سرخ

    در میان مرکبات کمی سخت‌تر و همچنین به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

    – خاک؛ یک خاک مرطوب با زهکشی خوب مانند خاک لومی یا مالچ برای رشد نهال پرتقال توسرخ عالی است.

    – کوددهی؛ یک درخت پرتقال خونی برای هر سال از سن خود به 1 فنجان کود سولفات آمونیوم 21-0-0 نیاز دارد.  به‌عنوان مثال، یک درخت تازه کاشته شده در سال اول یک فنجان و در سال دوم به دو فنجان و… نیاز به کوددهی دارد.

    – دما؛ نهال پرتقال خونی می‌تواند دمای پایین‌تر از 20 درحه را تحمل کنید. اما یخبندان شکوفه‌های آن را از بین خواهد بود. به‌همین خاطر در دمای سرد باید دور درخت را پتو کشید یا یک لامپ رشته‌ای برای محافظت در برابر سرما در کنار درخت بکشید.


    همچنین ببینید: خرید نهال آواکادو


     

    – نوردهی؛ آفتاب کامل با سایه‌ی جزئی برای رشد پرتقال تو سرخ مناسب است.

    – آبیاری؛ نهال پرتقال خونی نیاز به آبیاری متوسط دارد. درخت پرتقال توسرخ در تابستان باید تا عمق نیم متر به‌خوبی آبیاری شود. دانشگاه کشاورزی کالیفرنیا پیشنهاد می‌کند که شلنگ را تا عمق 1 تا 1ونیم اینچ درخت در هفته آبیاری کنید به‌ویژه اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که بارندگی به مقدار کافی نیست.

    – فصل کاشت؛ بهترین زمان برای کاشت نهال پرتقال توسرخ  در مناطق با درجه دمای 9 تا 10 بهار و تابستان و در مناطق بالاتر از این دما  پاییز و بهار است.

    – نحوه‌ی کاشت؛ برای کاشت حفره‌ای به اندازه‌ی 20 الی 40 درصد بزرگ‌تر از ریشه حفر کنید. برگ‌ خشک شده همراه با مواد آلی را داخل گودال ریخته و نهال را به‌گونه‌ای که ریشه آن آزاد و شل باشد درون خاک قرار دهید. بهتر است زیاد خاک را فشار ندهید. برای دو هفته هر روز آبیاری داشته باشید تا حدی که خاک به‌خوبی مرطوب باقی بماند.

    – فصل هرس؛ مانند انواع دیگر پرتقال، یک نهال پرتقال توسرخ نیز به هرس شاخه‌های مرده و ضعیف نیاز دارد. معمولاً هرس را اواخر آذر تا دی ما باید انجام دهید.

    – تکثیر؛ پرتقال خونی را می‌تواند مانند پرتقال از طریق قلمه، پیوند، خواباندن شاخه و کاشت بذر تکثیر کرد. رایج‌ترین روش تکثیر پرتقال تو سرخ استفاده از بذر است که از قسمت گوشتی میوه جدا می‌شود.

    – بیماری و آفات؛ چمنزارها و علف‌های هرز به‌دلیل تغذیه از رطوبت، مواد مغذی خاک و نور خورشید در کنار نهال پرتقال توسرخ امکان آسیب رساندن به آن را دارند به‌همین خاطر باید به فاصله یک متر از اطراف درخت بریده شوند. شته سیاه، پوسیدگی قارچی و قارچ سیاه آلترناریا از آفاتی هستند که ممکن است به میوه یا برگ این درخت آسیب برسانند.

    قیمت نهال پرتقال تو سرخ در گیلان و شمال

    قیمت نهال مرکبات به عوامل زیادی بستگی دارد. شما به عنوان یک خریدار باید نوع نهال، تعداد، سن و ویژگی‌های دیگر را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برای این‌که یک خرید مطمئن داشته باشید می‌توانید به‌صورت حضوری به تولیدی گل و گیاه سرو طلایی در گیلان مراجعه کنید یا به‌صورت آنلاین از وب‌سایت این مجموعه به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

    فروش نهال پرتقال تو سرخ در گیلان و شمال

    در پرورش و کاشت نهال مرکبات اگرچه تلاش و مراقبت‌های شما تأثیرگذار است اما سالم و با کیفیت بودن نهال اولیه نیز به‌شدت اهمیت دارد. به‌همین خاطر بسیار مهم خواهد بود که نهال مرکبات را از یک تولیدکننده مطمئن، با تجربه و منصف خریداری کنید.

    تولیدی گل و گیاه سرو طلایی، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوشنام در گیلان است که انواع نهال مرکبات را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران می‌گذارد.

    به‌خاطر داشته باشید که خرید از این مجموعه نه‌تنها تضمین‌کننده کیفیت است، بلکه در کلیه مراحل پرورش، نگه‌داری و تکثیر  با هرگونه مشکلی برخورد کنید، مشاورین با تجربه  این مجموعه در کنارتان خواهند بود.

     

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان  و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

     

    سوالات متداول

    اگر بذ ر پرتقال یا هر نوع مرکبات را بکاریم همان میوه را می دهد؟

    بله اگر بذر هر مرکبات را بکاریم همان میوه حاصل میشود

    چرا مرکبات را پیوند می زنیم؟

    اگر نهال با بذر تولید شود مدت زمان زیادی طول می کشد تا به میوه دهی برسد اما با پیوند زدن علاوه بر اینکه خصوصیات پایه مادری حفظ می شود ، نهال در مدت زمان کمتری به میوه دهی می رسد

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 Review)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست