1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. فروش کاج نوئل آبی (درخت کریسمس)| قیمت کاج نوئل آبی
نوئل آبی

فروش کاج نوئل آبی (درخت کریسمس)| قیمت کاج نوئل آبی

بدون دیدگاه
  • درخت کاج نوئل  Picea pungens Koster  که به درخت کریسمس نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین و زیباترین درختان در بین گیاهان چهار فصل است. دلیل محبوبیت آن، علاوه بر زیبایی، نگه داری آسان و مقاومت آن در برابر آفت ها و بیماری های مختلف است. این درخت که بومی مناطق سردسیر نیم­ کره شمالی است، توان رشد و نگه داری در سایر مناطق و شرایط آب و هوایی مختلف را دارد.

    از این درخت برای زیباسازی محوطه پارک ها و باغ ها استفاده می شود. چوب این نوع کاج یکی از مرغوب ترین نوع چوب در صنایع چوبی است و کاربرد فراوانی دارد. یکی از زیباترین نوع کاج های نوئل، کاج نوئل آبی است که با رنگ منحصر به فردش، چشم ها را به خود خیره می کند. در ادامه مطلب به شرایط نگه داری، روش تکثیر و سایر ویژگی های نوئل آبی می پردازیم.

    در ویدئو زیر مهندس همتی در مورد این کاج زیبا توضیح میدهد:

    .

    شرایط نگهداری نوئل آبی

    به دلیل مقاوم بودن نوئل آبی، این درخت شرایط نگه داری خیلی پیچیده ای ندارد و می توان با رعایت کردن دستور عمل های زیر، کاج های نوئل آبی زیبایی داشته باشیم.

    نور: با این که در شرایط آپارتمانی و نور کم و غیر مستقیم، نوئل آبی قادر به ادامه حیات و رشد است، اما در شرایط ایده آل و برای رشد لازم نیاز به 6 تا 7 ساعت نور مستقیم دارد. در غیر این صورت سرعت رشد آن کند می گردد.

    آبیاری: نوئل آبی، نیاز به آبیاری منظمی دارد تا توان لازم برای رشد را داشته باشد و به شکل متداول، هفته ای یک بار به شکل عمیق باید آبیاری شود. البته حجم آبی که این گیاه بدان نیاز دارد، زیاد نیست و با حجم متوسط، نیاز آبی خود را برطرف می سازد. ذکر این نکته ضروری است که پس از گذشت دو سال از زمان کاشت، نوئل های آبی، به آب کمتری برای رشد و ادامه حیات نیاز خواهند داشت.

    کوددهی: کاج نوئل آبی به دلیل بهره وری از ریشه های بلند، می تواند در عمق خاک ریشه کند و از مواد مغذی لازم را از خاک طبیعی فراهم آورد. به همین دلیل در فضای باز، باغ و پارک نوئل های آبی نیازی به کوددهی ندارند. اما برای نوئل­های آبی کوچک و آپارتمانی، به دلیل نبود خاک کافی و نیز کوتاه بودن ریشه ها، باید با کودهای مخصوص گیاهان سوزنی تغذیه شوند تا بتوانند به رشد خود ادامه دهند.

    دما: درخت کاج نوئل آبی یکی درخت بومی سردسیری است که در هوای سرد رشد خیلی بهتری خواهد داشت و حتی تا دمای 3- نیز مقاومت می کند. اما برای نگه داری این درخت در فضای آپارتمانی باید حواسمان باشد که دمای محیط بالا نرود و نیز از نوسانات دمایی اجتناب کرد. در مناطق گرمسیر نیز امکان نگه داری نوئل آبی هست اما باید توجه داشت که در هوای گرم نباید انتظار رشد و زیبایی، مثل مناطق سردسیری را داشت.


    همچنین بخوانید: خرید سرو شیراز


     

    خاک: حیات کاج نوئل آبی بستگی زیادی به نوع خاک ندارد و در شرایط زهکش مناسب، در گونه های مختلف خاک مثل رسی، شنی و لومی رشد کافی را خواهد داشت.

    هرس: برای رشد بهتر و پربار شدن نوئل آبی، بهتر است هرس سالیانه با جدا کردن سرشاخه های بی کیفیت و خشک آن انجام شود.

    خرید نوئل آبی

     

    روش های تکثیر کاج نوئل آبی

    تکثیر نوئل آبی عموما از دو روش کاشت بذر و قلمه زنی صورت می گیرد. با توجه به این نکته که قلمه نوئل آبی سخت ریشه می دهد، بیشتر از بذر برای تکثیر این درخت استفاده می شود. زمان مناسب برای تکثیر نوئل آبی در هر دو روش، اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

    بذر نوئل آبی

    در روش متداول تر یعنی کاشت بذر نوئل آبی، ابتدا بذرها باید به شکل گروهی یا دانه ای در گلدان کوتاهی شامل کمپوست مخصوص بذر و قلمه کاشته شوند. برای داشتن رطوبت کافی، یک نایلون روی گلدان کشیده شده و به منظور تهویه هوای مناسب، چند سوراخ در آن ایجاد شود. به محض جوانه زدن، گیاه باید به گلدانی با خاک غنی تر انتقال داده شده و در نهایت پس از ریشه دهی کامل، بدون دست خوردن خاک اطراف ریشه و زخمی شدن آن ها، گیاه در یک گلدان بزرگ و مناسب کاشته شود.

    قیمت نوئل آبی

    قیمت نوئل آبی

    قیمت درخت نوئل آبی براساس تعداد، سایز و سن متفاوت است.  بهترین روش برای خرید نوئل آبی مشاوره و مراجعه به تولیدکنندگان معتبر است. با یک تماس با مشاورین باتجربه و متخصص تولیدی گل و گیاه سروطلایی، می‌توانید از قیمت به‌روز درخت نوئل آبی باخبر شوید.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و خرید عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    فروش کاج نوئل آبی

    تولیدی گل و گیاه سروطلایی، یکی معتبرترین و خوشنام‌ترین مراکز در فروش نهال در گیلان است که علاوه بر ارائه محصول با کیفیت، در کلیه‌ زمینه‌ها، از کاشت تا تکثیر، درمان آفات مختلف و فروش کاج نوئل آبی همراه خریداران خواهد بود.

    سوالات متداول

    ایا نوئل ابی علاوه بربذر با قلمه نیز تکثیر می شود؟

    بله نوئل ابی هم با بذر وهم با قلمه تکثیر می شود. اگر با بذر تکثیر شود تعدادی از نهالها به رنگ نقره ای بر می گردند ولی با قلمه تمام نهالها برنگ ابی باقی می مانند.

    این گونه معمولا دچار چه نوع افتی می شود؟

    نوئل ها چه ابی وچه سبز معمولا به کنه دچار می شوند ،برای از بین بردن ان می توان از کنه کش استفاده کرد

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    5/5 (2 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست