1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات
  3. خرید یاس زرد؛ روش نگهداری،تکثیر
خرید یاس زرد

خرید یاس زرد؛ روش نگهداری،تکثیر

بدون دیدگاه
  • یاس زرد درختچه‌ای زیبا با گل‌هایی خوشبو به رنگ زرد لیمویی و درخشان است. در روانشناسی رنگ‌ها، زرد نماد شور زندگی است. گل‌های این درختچه نیز در روز‌های پایانی زمستان و اوایل بهار، نوید شروع دوباره زندگی در سال جدید را می‌دهد. بسیاری از علاقه‌مندان به گل و گیاه، اهمیت زیادی به پرگل بودن باغچه‌های خود در روز‌های آغازین بهار می‌دهند. پس از گذراندن دوره سرما و خالی بودن چند ماهه درختان از برگ و گل، دیدن گل‌های بهاری لذتی غیر قابل وصف به‌همراه دارد. در این مطلب شما را با یاس زرد و طریقه نگهداری و تکثیر آن آشنا خواهیم ساخت. در ادامه نیز به بررسی خواص و معرفی تعدادی از گونه‌های آن می‌پردازیم.برای آشنایی بیشتر با این گیاه شگفت‌انگیز و زیبا نگاه گرمتان را با ما همراه کنید  نهال یاس زرد

    یاس زرد گیاهی برای تمام فصول

     این درختچه از گیاهان بومی شرق آسیا بوده و با نام علمی Forsythia شناخته می‌شود. پوست آن قهوه‌ای متمایل به طوسی است و معمولا ارتفاعی بین ۱ تا ۳ متر داشته و در شرایط بسیار مطلوب ارتفاع آن به ۶ متر نیز می‌رسد. اغلب گیاهان گلدار در روز‌‌های پایانی زمستان شروع به جوانه زدن می‌کنند. اما یاس زرد از معدود درختچه‌هایی است که قبل از رویش برگ‌ها، گلدهی آن آغاز می‌شود. این ویژگی موجب خاص بودن این گیاه شده و آن‌را از گیاهان دیگر متمایز می‌کند. هم‌چنین در پاییز ساقه و برگ‌های آن به ارغوانی تغییر رنگ داده و جلوه‌ای بسیار زیبا به باغچه می‌دهد.

    انواع یاس زرد

    انواع یاس‌ با نام‌های یاس سفید، چمپا (سلطنتی)، وحشی، رازقی(عربی)، زمستانی، صورتی، پاکوتاه، جنگلی و… شناخته شده و در مناطق مختلف کشور کاشت و نگهداری می‌شوند.

     یاس زرد؛ گیاهی زیبا با خواص درمانی فراوان

    این گیاه دارای ترکیبات شیمیایی خاصی در میوه و دانه است که در طب سنتی از آن استفاده می‌شود. چینی‌ها از برگ و میوه خشک شده آن به عنوان مسکن، ملین، مدر و قاعده‌آور استفاده می‌کنند. همچنین به منظور درمان کرمک، ورم، بواسیر، انواع زخم‌ها و تومور‌های بدخیم نیز از آن کمک گرفته می‌شود. به دلیل ترکیبات خاصی که در این گیاه وجود دارد برای از بین بردن لخته خون و پیشگیری از پیشرفت سرطان پستان نیز مفید است.

    درختچه یاس زرد

    نگهداری یاس زرد

    مهم‌ترین عوامل نگهداری گیاهان، آب، خاک، نور و دما است که در این بخش به آن می‌پردازیم: آب: آبیاری این درختچه بسته به ظرفیت خاک و دمای محیط متغیر است. اما به‌طو کلی به آب فراوان و منظم هر روز یا یک روز در میان نیاز دارد. نور: این درختچه در نور زیاد رشد بهتری داشته و شاهد گلدهی بیشتر آن خواهیم بود. خاک: ریشه این گیاه به آب و رطوبت مداوم حساس بوده و پوسیده می‌شود. زهکشی خاک از این مشکل پیشگیری می‌کند. برای رشد و گلدهی بیشتر کود ورمی کمپوست مناسب است. دما: این نوع یاس برای گل‌دهی به هوای سرد نیاز دارد. اما در فصل گرما و هوای گرم نیز از خود مقاومت نشان داده و زنده می‌ماند.

    تکثیر یاس زرد

     تکثیر این گیاه از طریق قلمه، خواباندن و بذر صورت می‌گیرد. اما بهترین و موفق‌ترین روش، قلمه‌زنی است. این روش تکثیر در اوخر بهار یا اوایل پاییز انجام می‌شود. در این روش از چوب‌های یک‌ساله گیاه قلمه‌ها‌یی به طول ۱۲ الی ۱۵ سانتی‌متر بریده شده و در خاک یا ماسه قرار داده می‌شوند. پس از ریشه‌دهی به گلدان یا باغچه انتقال داده می‌شود.

    قیمت یاس زرد

    این گیاه به دلیل قیمت مناسب، گزینه خوبی برای زیباسازی فضای سبز باغ‌های خصوصی و پارک‌های عمومی است. پرورش و تکثیر این گیاه در استان‌های شمالی با موفقیت بالایی روبه‌رو بوده و نتیجه این فعالیت، پرورش نهال‌هایی مرغوب است. شرایط آب و هوایی مساعد، تولید‌کنندگان را برای ارائه نهال‌هایی با قیمت مناسب یاری کرده است.  به دلیل قابلیت هرس‌پذیری، می‌توان با خرید تعداد زیاد، از آن به عنوان پرچین استفاده کرد. در تولیدی گل و گیاه سرو طلایی، نهال یاس زرد با قیمتی مناسب‌ به‌صورت عمده به‌فروش می‌رسد. قیمت عمده نهال از فروش جزئی آن ارزان‌تر بوده و قیمت تمام شده برای خریداران مناسب‌تر است.

    خرید یاس زرد

    این روز‌ها بسیاری افراد ترجیح می‌دهند کالاهای مصرفی خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. چراکه در این نوع خرید نیازی به رفت و آمد نبوده و اجناس منتخب در محل تعیین‌شده از طرف مشتری تحویل داده می‌شود. از این رو بیشتر تولید‌کنندگان عمده و فروشندگان معتبر، اقدام به افتتاح فروشگاه‌های آنلاین و فروش محصولات خود از این طریق کرده‌اند. تولیدی گل و گیاه سرو طلایی نیز در راستای خدمت به مشتریان و دوست‌داران گل و طبیعت، با راه‌اندازی وبسایت اقدام به فروش محصولات خود به‌صورت غیر حضوری می‌کند.

    کلام پایانی

    داشتن باغچه‌ای پرگل با رنگ‌های خاص، درخشان و متنوع آرزویی دست‌یافتنی است. کافی است گل‌هایی متناسب با اقلیم محل زندگی خود انتخاب کرده تا از پرورش و نگهداری آن‌ها لذت ببرید. یاس زرد یکی از زیباترین گل‌هایی است که اگر با آب و هوای منطقه زندگی سازگاری داشته باشد، گزینه‌ای مناسب بشمار می‌آید. کاشت این گونه گیاهی، در فصول مختلف با جلوه‌های متفاوت، زیبایی فضای سبز شما را تضمین می‌کند.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    سوالات متداول

    یاس زرد چه زمانی از سال گل می دهد؟ 

    یاس زرد اواخر زمستان  قبل از باز شدن برگها گلهای  زرد وزیبای خود را ظاهر می سازد ،مدت یک ماه گلها دوام  دارند

    یاس زرد چه شرایط اب وهوایی را می پذیرد؟

    یاس زرد با همه  نوع شرایط اب وهوایی سازگاری دارد

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    4/5 (3 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست