1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. خرید و قیمت پالم واشنگتنی (نخل بادبزنی) در گیلان + ویدئو
درحت پالم

خرید و قیمت پالم واشنگتنی (نخل بادبزنی) در گیلان + ویدئو

2 دیدگاه
  • اگر شما نیز برای انتخاب درخت به‌منظور کاشت در فضای سبزتان دچار سردرگمی شده‌اید،‌ تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله از سایت سرو طلایی، درخت پالم واشنگتنی را به شما معرفی می‌کنیم که هم زیباست و هم سازگاری بسیار بالایی با محیط دارد. پیشنهاد ما به شما درخت پالم است.

    درخت پالم چیست؟

    گیاه پالم یا همان نخل  ازجمله گیاهان بومی آفریقا به‌شمار می‌آید. درخت پالم نخستین بار در کشورهایی نظیر آنگولا و توگو به عمل آمد و رشد کرد. تکثیر و داشت درخت پالم در کشورهایی مثل مالزی، اندونزی و فیلیپین از سال ۱۸۴۸ میلادی آغاز شد.

    فروش نخل زینتی

    درخت پالم از آن دسته گیاهانی است که از مزایای بسیاری برخوردار است. این درخت زیبا که چشم‌انداز و حس تماشای درختان بزرگ مناطق گرم‌سیری را برای شما تداعی می‌کند، با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کند.

    برگ‌های درخت پالم بر اساس یک تقارن مهندسی‌شده رشد می‌کنند که از این جهت کاشت این گیاه در حیاط منزل‌تان، زیبایی‌آفرین است. همچنین تنه‌های درخت پالم نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاشت در گلدان‌ها است.

    ممکن است میزان رشد درختان پالم در مناطق مختلف اندکی متفاوت باشد اما در هر حال نسبت به گیاهان دیگر زودتر به عمل می‌آیند. از این جهت که دو درخت پالم هم‌جوار با سرعتی یکسان رشد نمی‌کنند، این گیاه یکی از پیشنهادهای ما به طراحان فضای سبز است.

    توضیحات مهندس ارسلان همتی در مورد درخت پالم

     

    پالم به قدری رشد می‌کند که از تماشای قامتش گمان می‌کنید تا آسمان، برافراشته شده. این درخت تا ارتفاع صد متر هم امکان رشد دارد اما در ایران به‌طور معمول ارتفاع این گیاه به ۲۰ تا ۳۰ متر می‌رسد. درخت پالم برای رشد سرسخت است و تقریباً قادر به تحمل دماهای بسیار بالایی است و به سرما تا ۵ درجه زیر صفر مقاومت نشان می‌دهد اما بیشتر از آن گیاه پالم را می‌خشکاند. نسبت به نمک و تحمل خشکی نیز تاحدودی مقاوم است.


    همچنین بخوانید: خرید یاس هلندی 


     

    درخت پالم انواع گوناگونی دارد که ما در این مقاله سه نوع از آن را به‌طور مختصر توضیح می‌دهیم:

    1- پالم واشنگتنی یا بادبزنی

    نام لاتین این گیاه fan palm یا همان پالم باد‌بزنی است. پالم واشنگتنی ازجمله درختان بومی مناطقی همچون سونورا و باخا در کالیفرنیا و مکزیک به شما می‌آید.

    پالم لاتانیا

    2- پالم لاتانیا

    پالم لاتانیا از خانواده نخل‌های بادبزنی است. این درخت برگ‌های بزرگ و بادبزنی شکل دارد که به طور عمودی رشد می‌کنند. حداکثر پالم لاتانیا ۲۲ تا 35 متر رشد می‌کند.

    پالم لاتانیا به‌دلیل شکل برگ‌ها و نمای لوکس و زیبایی که به محوطه می‌بخشد، در فضاسازی‌ اماکن زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به دلیل سرمای زیاد در روف‌گاردن‌ها، قرار دادن این گیاه در آن‌جا را پیشنهاد نمی‌کنیم.

    نخل خرما

    3- نخل خرما (فونیکس )

    نخل فونیکس که به آن فینیکس نیز می‌گویند از گیاهان بومی کویری است. این درخت تا ارتفاع بیش از 30 متر رشد می‌کند و برگ‌های محکم و مقاومی دارد.

    نخل خرما به عنوان درخت میوه در منطقه خاورمیانه پرورش داده می‌شود. با به بلوغ رسیدن این درخت، مقاومت بالایی نسبت به سرما به دست می‌آورد اما برای خرما دادن، به گرمای بسیار شدیدی نیاز دارد.

    توضیحات مهندس ارسلان همتی در مورد نخل فینیکس

    شرایط نگهداری نخل پالم

    نیاز به نور و حرارت:

    برای رشد درخت پالم محیط‌هایی آفتابی و گرم در تابستان و اماکن خشک با دمایی تا 10 درجه سانتیگراد در زمستان مناسب است.

    زمانی که گیاه به اندازه کافی رشد کرد، می‌توانید آن را در هوایی آزاد و محیطی محفوظ مثل تراس یا حیاط بگذارید. باید برگ‌های قهوه‌ای گیاه را قیچی کنید و تابستان‌ها خاک گلدان را دائم مرطوب نگه دارید. گلدان مناسب برای گیاه نخل می‌تواند از جنس چوب یا پلاستیک و اندازه‌ای باریک و بلند داشته باشد.

    خاک:

    بهترین خاک برای درخت پالم تلفیقی از خاک برگ و یک بخش تورب (نوعی پیت) است.

    کود:

    کود برای درخت پالم بسیار نیاز است و بهتر است با کودهای آلی و شیمیایی سطح زمین را تقویت کنید. استفاده از کودهای پتاسیم باعث مقاومت بیشتر این درخت در برابر سرمای زمستان می‌شود و از ضعف گیاه به‌دلیل کم‌آبی زیاد در تابستان جلوگیری می‌کند.

    آبیاری:

    درخت پالم در فصول تابستان و بهار به آب زیادی نیاز دارد. در فصل‌های گرم، در هفته دومرتبه گیاه را آبیاری کنید. مراقب باشید که نباید آب روی برگ‌های گیاه بپاشید. لازم نیست در آبیاری گیاه پالم زیاده‌روی کنید، همین‌که خاک خیلی خشک نباشد کافی است.

    هرس:

    هر سال در نخستین روز بهار برگ‌های پیر و سرما‌زده درخت را هرس کنید تا از زیبایی آن چیزی کم نشود. دقت کنید که برای صاف ماندن تنه درخت پالم باید هرس برگ‌ها را از پایین‌ترین بخش دمبرگ انجام دهید.

    آفات:

    مهم‌ترین آفات گیاه پالم کنه‌های عنکبوتی هستند که برای نابود کردن آن‌ها باید برگ‌ها را تمیز کنید و اگر باز هم از بین نرفتند کافی است با مخلوطی از آب و صابون درخت را غبارپاشی کنید.


    همچنین بخوانید: خرید شمشاد طلایی


    فصل جابجایی درخت پالم

    فصول خنک سال مثل پاییز و زمستان زمانی مناسبی برای انتقال گلدان به زمین اصلی است. اما اگر می‌خواهید این درخت زیبا را از زمین اصلی به گلدان یا فضای جدیدی منتقل کنید بهتر است بعد از اتمام فصول سرد و در ماه‌های گرم سال، اقدام به این کار کنید.

    آفات و بیماری‌های درخت نخل

    حشرات گوناگونی می‌توانند به درخت‌های نخل آسیب بزنند ازجمله: سپردار سفید خرما که بیشتر سراغ نخل‌های زینتی و مرطوب در جوار رودخانه‌ها می‌رود، زنجره خرما که با ایجاد عسلک روی بدنه و برگ نخل موجب خسارت می‌شود، کرم گرده‌خوار خرما که بیشتر گل‌ها و خوشه‌های گل دهنده هر دو جنس نر و ماده را مورد هجوم خود قرار می‌دهند،

    شب پره کوچک یا کرم میوه‌خوار خرما، سرخرطومی حنایی خرما که احتمالا از طریق نخل‌های آلوده کشور پاکستان وارد ایران می‌شود، سوسک کرگدنی خرما، سوسک چوب‌خوار یا شاخک بلند خرما که از محل دم‌برگ‌های درخت تغذیه می‌کند، کنه گردآلود خرما که موجب زردشدن برگ درختان پالم می‌شود و موریانه خرما.



    نگهداری درخت پالم دربرابر سرما

    برای محافظت از جوانه انتهایی که در بخش میانی برگ‌ها وجود دارد، ایجاد یک پوشش درختی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از آنجایی که پوشش پلاستیکی باعث جمع‌شدن و ماندن رطوبت و در نهایت پوسیدگی جوانه انتهایی می‌شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از گونی یا برگ‌های خشک به جای نایلون است.

    اما اگر تصمیم گرفتید از پوشش پلاستیکی استفاده کنید حتماً به‌منظور تهویه هوا، روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کنید.

    برای محافظت بیشتر از درخت پالم دربرابر سرما بهتر است آن‌را در کنار دیوارها بکارید.

    زرد شدن برگ نخل

    علت زردشدن نخل بادبزنی

    گذشته از این‌که گیاه به نور زیادی نیاز دارد و حداقل بستر گیاه باید سایه آفتاب باشد، کمبود مواد غذایی به‌خصوص عناصر میکرو نیز یکی از علل زردی گیاه است، بنابراین با کود میکرو نخل را تقویت کنید.

    هر چند وقت یکبار زیر و روی برگ‌ها را با دقت بررسی کنید، وجود موارد مشکوکی نظیر لکه یا نقاط سیاه به منزله هشدار بیماری قارچی یا آفت است. برای مثال کنه گرد آلود خرما آفتی است که با تغذیه از درخت موجب زردشدن آن می‌شوند.

    برای جلوگیری از باتلاقی شدن خاک که یکی از عوامل زردشدن برگ‌هاست، آبیاری را زمانی انجام دهید که رطوبت سطح خاک کم شده باشد.

    همچنین ببینید: درخت بید مجنون

    قیمت درخت پالم بزرگ

    برای اطلاع از قیمت‌ و خرید نهال درخت پالم به‌صورت تکی و عمده می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی سرو طلایی که در سایت موجود است، استفاده کنید. 

     

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان  و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    همچنین ببینید: طراحی فضای سبز و باغ ویلا

    سوالات متداول

    مناسبترین زمان کاشت بذر پالم واشنگتونیا چه موقع از سال است ؟

    اوایل فروردین تا اواخر ان ،در ضمن خاک بایستی سبک باشد ،مثل خاک لوم ومرتب مرطوب بماند

    چه موقع می توان نشا های پالم را به گلدان انتقال داد تا تلفات کمتری داشته باشیم؟

    در اوایل بهار وقتی که هوا رو به معتدل شدن می رود می توان نشاها را به گلدان انتقال داد

    همچنین ببینید: خرید نهال بید مجنون

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۳ رای
    4/5 (4 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

    • این همه نوشتید ولی روش تکثیر اونو ننوشتید،نخل کالیفرنیا تکثیرش با پاجوشه؟

      پاسخ
      • ارسلان همتی
        دی ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

        نخل واشنگتنیا (Washingtonia) نیز مانند نخل کالیفرنیا به دو روش اصلی تکثیر می شود:

        از طریق بذر
        از طریق پاجوش
        تکثیر از طریق بذر

        این روش ساده ترین روش تکثیر نخل واشنگتنیا است. با این حال، طول می کشد تا گیاه به بلوغ برسد. برای تکثیر نخل واشنگتنیا از طریق بذر، مراحل زیر را دنبال کنید:

        بذرهای تازه رسیده نخل واشنگتنیا را جمع آوری کنید.
        بذرها را به مدت 48 ساعت در آب ولرم خیس کنید.
        بذرهای خیس شده را در یک گلدان حاوی خاک سبک و مغذی بکارید.
        گلدان را در مکانی روشن و گرم با دمای 25 تا 30 درجه سانتیگراد قرار دهید.
        خاک گلدان را مرطوب نگه دارید.
        جوانه زنی بذرها معمولاً طی 1 تا 2 ماه اتفاق می افتد. پس از جوانه زنی، گیاهان جوان را می توان به گلدان های بزرگتر منتقل کرد.

        تکثیر از طریق پاجوش

        این روش سریعتر از روش تکثیر از طریق بذر است. با این حال، این روش فقط در صورتی امکان پذیر است که نخل واشنگتنیا پاجوش تولید کند. برای تکثیر نخل واشنگتنیا از طریق پاجوش، مراحل زیر را دنبال کنید:

        پاجوش های سالم و قوی را که از تنه نخل واشنگتنیا بیرون می آیند شناسایی کنید.
        پاجوش ها را با احتیاط از تنه اصلی جدا کنید.
        پاجوش های جدا شده را در یک گلدان حاوی خاک سبک و مغذی بکارید.
        گلدان را در مکانی روشن و گرم با دمای 25 تا 30 درجه سانتیگراد قرار دهید.
        خاک گلدان را مرطوب نگه دارید.
        پاجوش های جدید معمولاً طی 6 تا 8 هفته شروع به رشد می کنند. پس از رشد پاجوش ها، می توان آنها را به گلدان های بزرگتر منتقل کرد.

        نکاتی برای تکثیر نخل واشنگتنیا

        برای افزایش موفقیت در تکثیر نخل واشنگتنیا، از بذرهای تازه رسیده و پاجوش های سالم استفاده کنید.
        خاک گلدان باید سبک و مغذی باشد.
        گلدان را در مکانی روشن و گرم با دمای مناسب قرار دهید.
        خاک گلدان را مرطوب نگه دارید، اما از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.
        توصیه های ویژه برای تکثیر نخل واشنگتنیا

        برای تکثیر نخل واشنگتنیا از طریق بذر، می توانید از بذرهایی که از نخل های بالغ و سالم جمع آوری شده اند استفاده کنید.
        برای تکثیر نخل واشنگتنیا از طریق پاجوش، می توانید از پاجوش هایی که حداقل 30 سانتیمتر طول دارند استفاده کنید.
        برای افزایش موفقیت در تکثیر نخل واشنگتنیا، می توانید از هورمون ریشه زایی استفاده کنید.
        امیدوارم این اطلاعات مفید بوده باشد.

        پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست