1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات
  3. خرید نهال شاه بلوط شیرین؛ از نگه‌داری درخت شاه بلوط و قیمت فروش
شاه بلوط شیرین

خرید نهال شاه بلوط شیرین؛ از نگه‌داری درخت شاه بلوط و قیمت فروش

1 دیدگاه
  •  

    شاه بلوط شیرین گونه‌ی از هم خانواده بلوط است که بومی جنوب اروپا و آسیای صغیر است. با این‌حال این گونه به‌طور گسترده در سراسر جهان به‌ویژه در آب‌وهوای متعدل کشت می‌شود. درخت شاه بلوط دارای عمر طولانی است و دانه‌های خوراکی آن از زمان‌های قدیم در آشیزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

     اگر قصد خرید نهال شاه بلوط شیرین را دارید، در این مطلب علاوه بر این‌که با روش نگه‌داری، تکثیر و پرورش آن آشنا خواهید شد، می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری از یک فروشنده خوشنام در گیلان آن را خریداری کنید.

     

    گلدوزی با دست

     معرفی شاه بلوط شیرین

    شاه بلوط شیرین به انگلیسی sweet chestnut، گونه‌ی از درخت خانواده بلوط با برگ‌های سبز تیره و بیضی شکل است، که گاهی برگ‌ها تا پهنای 20 سانتی‌متر نیز می‌رسند. این درخت می‌تواند تا ارتفاع 20 الی 35 سانتی‌متر رشد کند. شاه بلوط معمولاً در اواخر بهار شروع به‌گلدهی می‌کند و میوه آن پس از تابستان می‌رسد.



    ویژگی‌های شاه بلوط شیرین

    شاه بلوط از آن دسته گیاهان است که از میوه تا تنه درخت کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. چوب شاه بلوط شیرین شبیه بلوط سبک و با کارآیی است که می‌توان از آن برای نجاری، نازک‌کاری و مبلمان استفاده کرد. میوه شاه بلوط شیرین نیز مصارف گسترده‌ای در صنعت آشپزی به‌ویژه در شیرینی‌پزی دارد. رومی‌های باستان از شاه بلوط شیرین به عنوان یک آرد استفاده می‌کردند.

    شاه بلوط را می‌توان به صورت خام نیز مصرف کرد اما معمولاً قبل از خوردن بهتر است پخته یا سرخ شود و برخی از آن برای تهیه ترشی نیز استفاده می‎‌کنند.

    شاه بلوط شیرین منبع غنی از ویتامین C، B و موامعدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و آهن است. میزان نشاسته این گیاه شبیه گندم و دو برابر سیب‌زمینی است.

    ویژگی شاه بلوط شیرین

    شرایط نگهداری از نهال شاه بلوط شیرین

    نگه‌داری نهال شاه بلوط شیرین را می‌توان در دسته‌ راحت‌ترین‌ها قرار داد، اما این بدان معنا نیست که به‌هیچ‌گونه توجهی و رسیدگی نیاز ندارد. برای این‌که بتوانید بهترین نگه‌داری از نهال شاه بلوط شیرین را داشته باشید باید نکات زیر را رعایت کنید:

    – نور: شاه بلوط شیرین در آفتاب کامل بهترین رشد را دارد. با این‌حال درختی که در سایه باشد نیز رشد خواهد کرد اما میوه نخواهد داد.

    – خاک؛ نهال شاه بلوط در خاک نرم، حاصل‌خیر  و عمیق با زهکشی خوب رشد عالی خواهد داشت. توجه داشته باشید که درخت را طوری بکارید که سطح پیوندی بالاتر از سطح خاک قرار گیرد.

    – دما؛ شاه بلوط شیرین مقاومت بالایی در برابر هوای سرد دارد که تقریباً می‌توان گفت این گونه در یک دمای معتدل وحدود 10 درجه سرزندگی و شادابی خود را حفظ خواهد کرد.

    – آبیاری؛ شاه بلوط شیرین از مقاومت بالایی در برابر خشکسالی برخوردار است. همچنین آبیاری این درخت به‌ شرایط اقلیمی، آب و هوایی و فصول مختلف سال نیز بستگی دارد. با این‌حال بهترین میزان آبیاری در فصل بهار روزانه نیم لیتر و فصل تابستان روزانه 1 لیتر است.

    – کوددهی؛ بهترین زمان برای کوددهی نهال شاه بلوط اواسط پاییز نهایت تا اواخر زمستان است که معمولاً هر هکتار نیاز به 3 تن از مخلوط کود پوسیده دامی، کود نانوپلیت و کود فیبری معدنی دارد.

     

    نهال شاه بلوط

    روش تکثیر شاه بلوط شیرین

    شاه بلوط را می‌توان از بذر پرورش داد، اما درخت حاصل از آن 20 سال طول می‌کشد تا میوه تولید کند. بنابراین بهترین روش برای تکثیر استفاده از نهال ریشه لخت است. در این روش باید ابتدا گودالی را ایجاد کنید یا ظرفی با عمق زیاد داشته باشید، پس از گذاشتن نهال، آن را با خاک نرم و مناسب پر کنید و سپس گیاه را کامل آبیاری کنید

    توجه داشته باشید که هرگونه پوشش گیاهی در اطراف نهال را خذف و به خوبی سطح روی خاک را مالچ یا خاک پوش کنید تا علاوه بر حفظ رطوبت، از رشد علف‌های هرز و غیره در کنار نهال جوان جلوگیری شود.

    همچنین ببینید: خرید نهال ازگیل ژاپنی

    بهترین زمان کاشت شاه بلوط شیرین

    نهال شاه بلوط در میان گونه‌های مختلف گیاهی، سازگاری بالایی با بیشتر شرایط در کاشت و نگه‌داری دارد، اما برای این‌که کاشتی موفق داشته باشید، باید زمان مناسب کاشت را در نظر بگیرید، زیرا اگر در زمان خودش انجام نشود، کاشت شما بی‌فایده و بی‌نتیجه خواهد بود.

    اگر در مناطق گرم، معتدل و نیمه سردسیر زندگی می‌کنید، بهترین زمان برای کاشت نهال شاه بلوط شیرین اوایل فصل پاییز است، زیرا در این زمان گیاه در خواب به‌سر می‌رود و دوم این‌که تا شروع فصل یخبندان ریشه نهال با خاک به‌خوبی سازگار شده است.

    اما اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید و قصد کاشت نهال بلوط شیرین را دارید باید پس از پایان یخبندان و باد آن را انجام دهید.  همچنین درختان ریشه دار شاه بلوط باید در اواخر پاییز یا اوایل بهار کاشته شوند.

    * توجه داشته باشید که تا زمان جوانه‌زنی نهال، در معرض هوای سرد و باد قرار نگیرد.

    بیماری درخت شاه بلوط

    شاه بلوط شیرین تحت آب‌وهوایی‌ متغییر می‌تواند رشد کند اما توسط دو بیماری تهدید می‌شود. ممکن است این گیاه توسط طیف وسیعی از قارچ‌ها که در خاک ایجاد می‌شود، مریض شود که در این شرایط با علائم ریزش زود هنگام برگ، کاهش تاج درخت، نکروز ساقه و در نهایت مرگ درخت همراه خواهد بود. معمولاً شیوع این بیماری به‌طور گسترده باعث مرگ درخت نمی‌شود مگر این‌که خاک آن ضعیف باشد.

     سوختگی یا زخم شاه بلوط ناشی از قارچ Cryphonectria parasitica، نیز از دهه 1930 خسارات قابل توجهی در اروپا ایجاد کرده که  برای اولین بار در سال 2011 در انگلستان این بیماری شناسایی شد. تحقیقات گسترده نشان داد که این بیماری توسط یک ویروس طبیعی اما آلوده که عامل بیماری‌زا و تضعیف کننده درخت است، ایجاد می‌شود. این پدیده در دنیا تحت عنوان hypovirulence شناخته می‌شود.

    همچنین ببینید: خرید نهال فندوق

    درخت شاه بلوط در چند سالگی میوه می دهد

    درخت شاه بلوط معمولاً در سنین 3 تا 5 سالگی میوه می دهد. با این حال، برخی از گونه های شاه بلوط ممکن است زودتر یا دیرتر میوه دهند. به عنوان مثال، درخت شاه بلوط چینی در سنین 3 سالگی میوه می دهد، در حالی که درخت شاه بلوط هندی در سنین 5 تا 10 سالگی میوه می دهد.

    میزان میوه دهی درخت شاه بلوط نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله گونه درخت، شرایط آب و هوایی، کیفیت خاک و میزان آبیاری. به طور کلی، درختان شاه بلوط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بیشتر از مناطق سردسیری میوه می دهند. همچنین، درختان شاه بلوط در خاک های حاصلخیز و مرطوب بیشتر از خاک های فقیر و خشک میوه می دهند.

    درخت شاه بلوط یک درخت زیبا و مقاوم است که می تواند در بسیاری از شرایط آب و هوایی رشد کند. این درخت به دلیل میوه های خوراکی و ارزشمند خود، یک درخت تجاری مهم است.

    قیمت نهال شاه بلوط

    برای خرید نهال شاه بلوط شیرین باید به یک تولیدکننده معتبر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که همه‌ی گونه‌های این درخت خودبارور نیستند و بیشتر گونه تبدیل به یک درخت بسیار بزرگ خواهند شد.

    قیمت نهال شاه بلوط شیرین به عوامل مختلفی مانند شناسنامه‌دار، اصطلاح شده، سن و… بستگی دارد. به‌همین خاطر اگر قصد خرید نهال شاه بلوط را دارید، بعد از شناسایی گونه موردنظر، تعداد و نکات دیگر می‌توانید از بخش تماس با ما سایت اقدام کنید. ( لطفا قبل تماس از طریق واتس آپ هماهنگ کنید)

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    فروش نهال شاه بلوط در گیلان

    درخت شاه بلوط شیرین که عمر طولانی و نزدیک به 300 سال دارد، در ایران نیز به‌صورت بومی در جنگل‌های گیلان به‌فور دیده می‌شود. پیشنهاد ما این است که برای خرید نهال شاه بلوط در گیلان به یکی از باسابقه و خوشنام‌ترین تولیدی‌های گل و گیاه یعنی تولیدی گل و گیاه سرو طلایی مراجعه کنید. تا علاوه بر خرید یک نهال با کیفیت و سالم و با قیمتی عادلانه، از راهنمایی‌ها تیم مشاوره این مرکز نیز برخوردار شوید.

    مطالب پیشنهادی :

    سوالات متداول

    ایا شاه بلوط بومی ایران است؟

    شاه  بلوط بومی ایران است البته گونه اروپایی ان هم چند سالی است به ایران وارد شده

    اگر بذر شاه بلوط بکاریم به میوه دهی میرسد یا باید پیوند زده شود؟

    .اگر بذر انرا بکاریم به میوه دهی میرسد .پیوند زدن در هر گونه زمان میوه دهی را کوتاه تر می کند

    درخت شاه بلوط در چند سالگی میوه می دهد؟

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲۰ رای
    5/5 (1 Review)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست